Kampania #ZnamTeNumery: Nowe wyzwania w walce z oszustwami internetowymi


W Karpaczu zainaugurowano kolejną fazę ogólnopolskiej kampanii społecznej #ZnamTeNumery, mającej na celu edukowanie seniorów w zakresie bezpieczeństwa w sieci. Akcja, która jest wspierana przez różne instytucje i media, stawia na wykorzystanie sztucznej inteligencji do uświadamiania zagrożeń związanych z oszustwami internetowymi. Nowatorskie podejście kampanii obejmuje elementy edukacyjne oraz interaktywne, aby skuteczniej dotrzeć do społeczności seniorów oraz ich bliskich.

Akcja #ZnamTeNumery, zainicjowana przez Komendę Główną Policji, ma na celu zwiększenie świadomości o oszustwach, które mogą dotknąć osoby starsze. W ramach ostatniej odsłony, kampania pod nazwą „Emerytura na maxa” podzielona została na dwa etapy. Pierwszy etap, trwający od 14 do 20 listopada, polegał na emisji filmów ilustrujących metody internetowych oszustów, które kierowały użytkowników na stworzony portal informacyjny. Drugi etap rozpoczyna się 20 listopada i skoncentruje się na dystrybucji materiałów graficznych oraz spotów telewizyjnych, które dokładniej przedstawiają, jak działają oszuści, wykorzystując nowoczesne technologie.

Wzrost zainteresowania kampanią, co można zauważyć poprzez rosnące grono partnerów, świadczy o jej skuteczności. Wśród współorganizatorów znalazły się zarówno media, jak i instytucje publiczne, które poszerzają zasięg informacji o działaniach oszustów. Kampania realizowana jest w różnych formach, m.in. na ekranach kin, w komunikacji miejskiej oraz lokalnych mediach, z nadzieją na dotarcie do jak najszerszego grona osób, szczególnie seniorów. Aktywności trwające do końca roku mają na celu wzmocnienie ochrony tej wrażliwej grupy społecznej przed przestępczymi działaniami.

Źródło: Policja Karpacz


Oceń: Kampania #ZnamTeNumery: Nowe wyzwania w walce z oszustwami internetowymi

Średnia ocena:4.49 Liczba ocen:12


Zobacz Także